شناسهٔ خبر: 173537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قرارگاه مسکن راه و شهرسازی گلستان محقق شد؛

گام های جدید برای افزایش تولید و عرضه مسکن در گلستان

راه و شهرسازی گلستان در جلسه هماهنگی قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان به ریاست ، مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شد، برنامه ریزی های لازم برای افزایش تولید و عرضه مسکن در استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جلسه هماهنگی قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان به ریاست مدیرکل  راه و شهرسازی و با حضور معاون مسکن و ساختمان و روسای ادارات راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد، با توجه به ابلاغ برنامه اجرایی آماده سازی سایت های نهضت ملی مسکن در گلستان، سایت هایی که برای آماده سازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده، طی مدت ۱۰ روز تعیین تکلیف شود.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی نیز نسبت به تسریع آماده سازی اراضی ای که در اختیار دارد اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی در ابتدای این جلسه گفت: در راستای مصوبه شورای مسکن استان مبنی بر تعیین تکلیف سازندگانی که مطابق برنامه اجرایی پیش نمی روند، در این جلسه مقرر شد، سازندگان پروژه ۱۲۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن آسایش گرگان، طی زمان تعیین شده به برنامه خود عمل کنند.

سید محمد حسینی همچنین تصریح کرد: در غیر این صورت قرارداد اداره کل با این سازنده خاتمه می یابد.

وی افزود: همچنین با توجه به برگزاری جلسه تعیین تکلیف سازنده پروژه ۲۲۰ واحدی زیتون گرگان در محل دفتر طرح ریزی و پایش طرح های مسکن وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد وضعیت این پروژه طی مدت زمان ابلاغی تعیین شود.

در جلسه هماهنگی قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین در رابطه با واگذاری تسهیلات بانکی به پروژه های مسکن استان مقرر شد، جلسه ای بین مدیران استانی با مدیریت شعب بانک تجارت برگزار شود و با توجه به عدم تحقق تعهدات بانک پاسارگاد مبنی بر واگذاری تسهیلات، این موضوع در سطح وزارتخانه پیگیری شود.

تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر باقیمانده از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که پس از بازدید استاندار گلستان از پروژه مسکن مهر کردکوی، برنامه ریزی های لازم برای رفع مشکلات موجود در این پروژه انجام شده است.

گفتنی است بررسی راهکاری قانونی بمنظور تشدید نظارت و ساماندهی بنگاه های مشاور املاک و انجام اقدامات لازم برای ارتقا رتبه استان در حوزه بازآفرینی شهری از دیگر موارد مطرح شده در جلسه هماهنگی قرارگاه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان بود.